Saturday 17 November 2012

cuti-cuti malaysia di LANGKAWI (part1)

assalamualaikum..sume pembaca blog aku,,hehehhe...dah lame aku x mengupdate blogkan...huh..dah besawang dah nie..ya allah...tikus pon ade..huh..syuh-syuh..p sane..ssebok je nak dekat blog aku...taw la blog aku cantik (perasan kjap)huhuhu..oke..
kali nie..aku nak citr pasal my holiday dgn family aku....yeaaahhhh..best wooo..lagi-2 ime naek flight..memang awesome...first nk cter mase pegy tu...huh..lpas je balik skolah..siap-2 ..tros gerak p umah kakak ak yg sulung tu dkat serdang..lpas tu bru gerak p LCCT...huh..rmainye..mcm ape dh ak tgk kat situ..xdpt ak nk terangkn ag..hahhaax...mase naek flight tu..igtkn lame nak sampai langkawinye..blom smpat ak nk tdo...tetibe bleyh lak juru cakap flight tu kate dah nk mendarat..haish...kacau line btol...baru nak tdo..hahahaha....lpas dh sampai tu..aku n family ak teruz pegy jmpe org yang sewakan kereta untuk kitorng pegy  jalan-jalan nanty..nme nye encik dafi..(bkn dafi yang pelakon tu taw)....hahaha..mlm tu dok hotel je..xlarat nak p jalan-2...btw mase tu pon dah nak dkat  tengah malam dah..hehehe...
pastu..esoknye ary jumaat..pagy-2 agy dah gerak pegy beras terbakar...satu ary  kat sane...hehehe...pnat wooo...lpas tu petang tu..dalam pkol 6 setengah..kitorng p Haji Ismail Group sampai malam..lme kan ktorang kat situ...kat situ laa aku belikan korang sume coklat..hehhee..sowi laa sape yang xdapat tu...hahax..lpas tu esok nye pulak...ary sabtu...aku n family ak pegy pegy cable car...wooo..best siot..rugi sape x naek...ble dah sampai tu..sejuk je kat atas..mmang awesome..cantik la tu pemandangan nye....hehehe..tapi sayangnye..sbelom nak naek keatas tu..atutnye ad tngkap gambar dalam  cable car..tapi xsempat lak abang tu snap pic kitorang..hurmm. :(,..ouke..back to th topic...lpas je trun dari cable car tu..aku n due org kakak aku naek segway..waahhhhh..lagi awesome...pegy msuk hutan naek tu....mse mule-2 mmang  ssah nk kwal..tp ble dh lame-2 dah biase dh..hhaha...msih lagi ak igt ak due kali jtuh naek bnde tu...sakit wooo...nsibb baek x luke.hahaha..tp yg pling lawak ble kkak ak jtuh..huhuhu...lwak gler..nk je ak glak kuat-2 time tu..and then lpas dri cable car  n naek seg way..kitorang pegy pantai pasir hitam n pantai tengkorak(klau xslap ak)..huhuhuhu..ary tu jgak aku n family aku pusing satu pulau langkawi...hahahax..best...hehehe...lpas dri tu kitorang blek hotel kjap..nk rehat..pnat kowt..satu ary dok berjalan jea..hihiihihii..lpas tu..petang tu plak..kitorang p JETI point...pon best jgak kat situ...tapi aku dok pusing-2 kat dalam tu je..pnat  sgt..lagipon.time hujan..hehehe...igtkn ary tu nk p tangkap gmbar dkat dataran yang ad helang tu....tp xsempat..hehehe...mse kat jeti point tu...igt nk crik spek rayban...tp mhal lak..duit pon tggl skit..huhuhuhu...pastu... mlm tu plak kitorang makan dkat restoren dkat tepi laut..nme restoren tu..amende ntah..lpe lak..mklom lah..bru lepas exam..sume la aku lupe,...hahahax..keesokan ary nye..iaitu ary ahad..aku n family pagy tu pegi idaman suri..ntah ape yang mak n kakak ..yang akunye dok luar je coz rmai gler orang kat situ...dok luar hehhee..ape ag..on9 pkai fon la...hahahax.lpas tu troz blek hotel .nak kemas-2 barang nk pegy brmalam dkat pantai cenag..yeahhh..best..huhuhuuhu..tp sbelom pegy sne..kitorang mkn dulu dkat ngan hotel kitorng mnginap..restoren wan thai nmenye...huhuhuh..mkanannye..boley la tahn sedapnye...huhuhhu...las mkn tu troz  grak p pantai cenang...hehhehehe..best...dkat sgt nngan pantai...igtkn ptang tu nk mndi pantai..boleyh plak hujan..hadoi...ptang tu smpai kemlam ..xkluar pon...dok hotel gak...coz hjan lebat...besoknye plak...ary last kat langkawi..hehhee..pagi tu kitorang p sarapan..n pastu tros p aquarium..yeah..best..ad penguin..bkn senag nk jmpe taw..kat langkawi je ad..kat tmpat laen xdak naaahh....huhuhuuh..lpas aquarium tu kitorang sume p laman padi...nktgk sgt mcm mne padi kat sne..hahax..bajet mcm xpnah nmpak padi..huhuhuhu...last skali tmpat kitorang pegy...mne lg kalau bkn makam mahsuri...best la gak kat situ..huhuhuu..lpas tu troz blek hotel..n kemas beg..nk p airport...nk blek dah..hahahhax...gud bye langkawi...nnty ak dtg lg..utk honeymoon with my future wife..eceh..hahahah


oke laa..nie je a aku nk cter..btw...gmbar buat mse nie..xleh nk msukn la..atas beberapa faktor...sowi ea...
bye..see you in the next post..huhuhu




No comments: