Monday 19 November 2012

mimpi ke ape aku nie

assalamualaikum..salam sejahtera semua pembaca blog..hehe
nampak title untuk post kali nie....hurmm..aku rase dah banyak kali ak mengalami bende nie...ye la mane tak nye...kalau tidur je mesti mimpi...(mimpi yang elok je...sometime buruk n mnyeramkan,)hurm..tapi kali nie..rase laen macam je...ouke-2 masuk citer....baru 2 ary aku baru taw pasal ke matian seorang blogger dari kedah yang berdarah enggeri-melayu..nama blogger tu ialah arwah Yasmin Johan Eusoffe..aku pon sebenarnya taktaw macammana dalam pencarian mencari blog dekat Malaysia boleh terkeluar name blog arwah....hurm...aku pon bukak la blog arwah...dalam pada tu...ak dok tertanye-tanye..siape dye nie...lame dok mngusha blog dye..makin lama makin rapat kenal dye nie...macm dah selalu jumpa n macam dah kenal bertahun-tahun...baru aku tahu yang dye dah meninggal dunia akibat kemalangan..baru je hati nie nak mencari facebook arwah....tapi difikirkn balek..bukannye dpat brsembang pon dengannye...so aku pon ambik jalan alternetif..dok p cari page dye...alhamdulillah ..finaly jumpe gak...kat situ lah aku mule membace semua post-2 dari rakyat malaysia...betapa prihatinnye diorang terhadap ape yang berlaku kat malaysia nie...lepas tu..ak dok p cari semua blog-blog yang mngisahkan pasal arwah...n..pagi tadi..dok bukak notebook dari pagy sampai ke tengahari..dok bace post arwah dekat blog...sampai sekarang blog tu msih diteruskan oleh ibunye sendiri...aunty syaz...dalam semua blog yang aku bace tu...semua menceriakan yang arwah seorang yang baek dan pendiam ada kalanya...malam nie iaitu beramaan pukul 8.20 minit malam...aku dok bukak lagi blog arwah...dalam post-2 yang aku bace...aku terhenti kat satu post nie yang bertarikh 17 july 2012 yang ditulis oleh ibu arwah..dalam post tu....ibu arwah menceritakan pasal pencapaian arwah sejak kecil lagi...banyak pencapaian yang dipeoleh..btw..aku rase cter kat atas nie blom masok cter pasal title pon..hehehe..sowi..muqadimah kjap)scoll punye scoll down...terjumpe lak gambar buku yang ibu arwah bagi kat arwah semasa hidup...ouke kalau nak tengok postnye..last citer nie ak bagi linknye..ouke...macamnie..buku tu sama macam ape yang aku mimpi beberapa bulan lepas...bagi mngukuhkan lagi mimpi tu..aku dok bace kenapa arwah guna name hunwick tu...dalam aty aku..memang sah..nie la mimpi aku yang aku mimpi ary tu...memang tak disangka,,rupanya..mimpi aku tu ad kaitan sikit dengan blog arwah....walaupon ak xkenal arwah ag...semakin lame aku dok bace...semakin aku nie bukan berada kat dunia yang nyata...aku tak taw kenapa...btw..aku semakin pelik bile tiap-tiap ary aku makan coklat yang ak beli dari langkawi ary tu..(wlaupon ak xtaw ape kne mngene coklat ngan cter post nie..)btw..kalau la aku taw psal kematian dye nie lbih awal dari aku dok bercuti kat langkawi...inshaallah ak p ziarah kubur dye...tp apekan daye...dah terlambat...maybe laen kali ak p ziarah...hurm :'( ... btw..sebenarnya...aku xpernah lagi nampak seorang blogger remaja..yang sudah dikenali ramai...macam ape yang arwah tan sri P.Ranli kate sebelom dye meninggal..macam nie bunyi nye lebih kurang "NAMAKU AKAN SENTIASA DIINGATI ORANG LAEN WALAUPON AKU SUDAH TIADA DI BUMI INI LAGI"seperti sekarang..walaupon  arwah dah lame meninggal dunia....tapi ramai  yang masih teringat kat dye.....same-same kite sedekahkan AL-FATIHAH kepada arwah...ouke

nie la link post yang aku nk bg korang tengok tu ---->
       http://misschronicz.blogspot.com/2012/07/pencapaian-arwah-dan-hasil-kerja.html

P/S: fokus pada gabar buku yang bertajuk igauan semalam sampai ke bawah...tu la bende yang aku dok citer tu...

No comments: